Fejtsük ki az egyes műfajokat:
1-Okkult téma
Az ördögűzős horrorok mindig egy olyan fajta félelmet keltenek az emberben, hogy valami idegen és felfoghatatlan akar megölni minket, és bármelyik pillanatban meg is teheti. A műfaj sajátossága, hogy az ismeretlen dolgoktól való puritán ösztönösen működő félelmünkre hat. Ezt kíséri általában az az elkeseredett és többnyire sikertelen próbálkozás, hogy elűzzük ezt az idegen hatalmat, mindeközben (jóesetben) még patakokban folyik a vér is.
Ezt a műfajt nagyon jól meg lehet csinálni, úgy hogy a néző végig rettegje a filmet, de ugyanilyen könnyen el lehet szűrni is. Tulajdonképpen az effektek (hang és képi egyaránt) időzítésén műlik minden. Folyamatos stresszhelyet fenntartása, az idegen erő/ördög/ijesztő izé háttérjelenléte a legtöbb jelenetben, hirtelen hangeffektek, fura háttérzajok. Be kell vonni a nézőt abba a másvilági környezetbe, ami a film hangulatát tükrözi, hogy aztán azokkal a rémekkel álmodjon.
2- darálthús
Ennek a műfajnak igazából a véren és beleken kívül nincs semmi jelentős sajátossága, csak vagdalnak, meghalnak és kész. Ebbe a műfajba általában az elcseszett okkult és túlpörgött pszicho filmek sorolhatók be, ahol a kelleténél több a véres effekt és belsőszerv. Én nem igazán félek ezektől, nincs meg benne az a stressz, amitől félni lehetne, csak mindenki meghal és kész.
3- pszicho
Ez a szellemi játékot űző műfaj, ahol tényleg az ösztönös félelemre mennek az alkotók, hogy a legnonszenszeb módon facsarják ki az ember téveszméit, képzeletét. Ez a műfaj azért tetszik annyira, mert pszichológiai hadviseléssel magát az emberi létformát támadja, mintsem hogy olyan képeket mutogat, amin valakinek kilóg a mindene. Igenérdekes művek születnek, de ezt is könnyű elszúrni, mert a pszichológiai hadviselés a hozzá kötött háttérsztorival együtt ellaposodhat, ha nem tartja fenn végig a félelemfaktort.
4-true story
Tipikusan az a műfaj, ami ráébreszt mivoltunkra. Nem feltétlenül a félelemkeltés a célja, hanem hogy bemutassa, hogy vannak emberek, akik olyan szörnyűségekre képesek, amiket normálisan alig tudunk elképzelni. És ebben a műfajban pont ez a rémisztő: a felismerés.
1-Okkult téma
Az ördögűzős horrorok mindig egy olyan fajta félelmet keltenek az emberben, hogy valami idegen és felfoghatatlan akar megölni minket, és bármelyik pillanatban meg is teheti. A műfaj sajátossága, hogy az ismeretlen dolgoktól való puritán ösztönösen működő félelmünkre hat. Ezt kíséri általában az az elkeseredett és többnyire sikertelen próbálkozás, hogy elűzzük ezt az idegen hatalmat, mindeközben (jóesetben) még patakokban folyik a vér is.
Ezt a műfajt nagyon jól meg lehet csinálni, úgy hogy a néző végig rettegje a filmet, de ugyanilyen könnyen el lehet szűrni is. Tulajdonképpen az effektek (hang és képi egyaránt) időzítésén műlik minden. Folyamatos stresszhelyet fenntartása, az idegen erő/ördög/ijesztő izé háttérjelenléte a legtöbb jelenetben, hirtelen hangeffektek, fura háttérzajok. Be kell vonni a nézőt abba a másvilági környezetbe, ami a film hangulatát tükrözi, hogy aztán azokkal a rémekkel álmodjon.
2- darálthús
Ennek a műfajnak igazából a véren és beleken kívül nincs semmi jelentős sajátossága, csak vagdalnak, meghalnak és kész. Ebbe a műfajba általában az elcseszett okkult és túlpörgött pszicho filmek sorolhatók be, ahol a kelleténél több a véres effekt és belsőszerv. Én nem igazán félek ezektől, nincs meg benne az a stressz, amitől félni lehetne, csak mindenki meghal és kész.
3- pszicho
Ez a szellemi játékot űző műfaj, ahol tényleg az ösztönös félelemre mennek az alkotók, hogy a legnonszenszeb módon facsarják ki az ember téveszméit, képzeletét. Ez a műfaj azért tetszik annyira, mert pszichológiai hadviseléssel magát az emberi létformát támadja, mintsem hogy olyan képeket mutogat, amin valakinek kilóg a mindene. Igenérdekes művek születnek, de ezt is könnyű elszúrni, mert a pszichológiai hadviselés a hozzá kötött háttérsztorival együtt ellaposodhat, ha nem tartja fenn végig a félelemfaktort.
4-true story
Tipikusan az a műfaj, ami ráébreszt mivoltunkra. Nem feltétlenül a félelemkeltés a célja, hanem hogy bemutassa, hogy vannak emberek, akik olyan szörnyűségekre képesek, amiket normálisan alig tudunk elképzelni. És ebben a műfajban pont ez a rémisztő: a felismerés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése